Lake Days, Aussie Nights - Reisverslag uit Canberra, Australië van Carlijn Geluk - WaarBenJij.nu Lake Days, Aussie Nights - Reisverslag uit Canberra, Australië van Carlijn Geluk - WaarBenJij.nu

Lake Days, Aussie Nights

Blijf op de hoogte en volg Carlijn

24 Februari 2015 | Australië, Canberra

Nouuuu, daar ben ik weer hoor, zoals beloofd! Ik wilde eigenlijk vorige week al een nieuw verslag schrijven, maar elke keer denk ik dat ik beter nog een weekje kan wachten omdat we nog veel leuke dingen gaan doen en ik jullie dat niet wil onthouden, haha maar ja, dan heb ik straks maar 1 super lang verhaal aan het einde van mijn avontuur hier.

Het weekend na mijn eerste verhaal hebben we echt een leuke groep Aussies leren kennen! Zij woonde toen in ons blok en we raakte met z'n alle aan de praat in de ''Common Room'' De soort huiskamer van ons blok. De volgende dag zijn we gelijk met hun naar het winkelcentrum geweest en naar het park, waar ik zelfs in het meer heb gezwommen, de bodem voelde wellicht een beetje vies aan, maar its the closest to a beach here haha. Uiteraard konden we het ook niet laten die zelfde dag het uitgaansleven van Canberra uit te testen. We begonnen bij een soort pub waar we op het terras lekker Malibutjes hebben gedronken, uiteindelijk belandde we bij een kleine club waar er hele kannen sangria voor ons klaar stonden, de rest van de avond zijn vooral vlagen die ik herinner.. hahah oke nee zo erg was het niet, maar het was wel een hele leuke avond, ik lag denk ik om 6 uur op mn bedje, dus dat is een goed teken.

Diezelfde week zat ik uit mijn raam te staren, zoals ik elke dacht deed omdat ik nog steeds niet mijn eerste kangoeroe had gespot :( Ik zat toevallig net met mijn zus op skype toen ik naar buiten keek en EINDELIJK een skippy zag !! Ik heb volgens mij eerst 10 minuten staan juichen voordat ik weer aanspreekbaar was, big deal. Vervolgens heb ik ongeveer een half uur geprobeerd hem op de foto te krijgen, zodat ik het met jullie allemaal kan delen, maar mijn camera lens werkte niet echt mee. Toen ik die avond naar de Dining hall liep zagen we er 2, eentje met een mini skippy in z'n buideltje, we konden super dichtbij komen en ik zal de foto's toevoegen bij mijn verslagje.

Die donderdag gingen al onze nieuwe Aussie mates tot en met zondag naar Sydney voor werk, ik had gelijk het gevoel dat ik moest afkicken van gezellige chill avondjes / dagjes.

Ze zijn inmiddels verhuisd naar een super chill huis hier 5 minuten fietsen vandaan en aangezien wij 2 hele mooie fietsen hebben gekregen van AIS, met bijpassende, super charmante helmen, zijn we in no - time daar om daar onze aussie nights voort te zetten.

Ons weekend weer alleen als Dutchies zijn we naar Canberra city gegaan,want er was een Multi Cultural Festival, met heel veel eten van over heel de wereld en leuke optredens. Ik heb heerlijke poffertjes met poedersuiker en ijs gegeten, wauw tasted like home!!!!

Die avond zijn we naar de bioscoop geweest, om natuurijk, je raadt het al, Fifty Shades of Grey te kijken, Het was valentijnsdag dus ik vond een date met Mr. Christian Grey wel gepast :) Toen we buiten kwamen was het festival nog hartstikke gezellig dus zijn we blijven hangen bij een Zuid-Amerikaanse / Caribisch bandje, lekker gedanst en het voelde net alsof ik weer op Curacao was, bijna dan.

De volgende dag zijn we op de fiets weer lekker naar het meer gegaan waar we de hele dag heerlijk hebben gezond en naar muziek hebben geluisterd.

Mijn leven hier bestaat uiteraard niet alleen uit stap avondjes en lake dagjes, er moet ook nog gewerkt worden! Ik sta nog steeds op receptie diensten maar ik ben ook al steeds meer bezig met mijn project. Ik moet een quality assurance plan opstellen voor de Residentie en catering etc. Ik zal jullie de verdere vaktermen besparen, maar het wordt een grote / uitdagende opdracht en ik vind het super dat ik hier veel verantwoordelijkheid in krijg en dat ze het belangrijk vinden dat ik hier echt iets leer. Mijn collega's zijn allemaal super lief en ik word steeds meer verliefd op de Australische mentaliteit.

Verder ga ik nog steeds op z'n minst 4 dagen naar de sportschool en eet ik gezond, ik durf zelfs al te zeggen dat ik al wat resultaten heb geboekt. Ik vind het helemaal leuk en ben super gemotiveerd. Marja dat kan ook niet anders, ik zie heel de dag allemaal maar super gespierde atleten... :)

Verder vraag ik aan veel mensen die ik ontmoet welke plaatsen zij vinden dat ik zou moeten bezoeken en ik kan jullie vertellen, mijn bucketlist wordt alleen maar langer en langer en daarbij zal mijn spaarrekening alleen maar meer gaan krimpen en krimpen... haha.
tot nu toe staat op mijn lijstje :

Sydney, Alice springs, Melbourne, Byron bay, Queensland - surfers paradise, Great Barrier Reef, Fraser Island, Wilsons prom, Great ocean road, Whitehaven - Whitsundays, Perth, Fremantle, Broome - Horizontal falls, Brisbane, Pinnacles national park.

Ik hoop dat ik het grootste deel van deze lijst kan afstrepen, Australie heeft zoooooooveeeeel mooie plekken....

Ik heb het gevoel dat ik de helft ben vergeten te vertellen maar dat komt dan wel weer in mijn volgende verslagje!


Dikke kus & heeeeeeel veel liefs uit zonnig Canbrahhhhh (zoals ze het hier zeggen)


  • 24 Februari 2015 - 19:37

    Tine:

    Lieve lijn....weer zo leuk geschreven ;-)
    Wat fijn dat je je daar zo goed voelt.

    Tot het volgende verslagje lieverd.
    hvj xxxx

  • 26 Februari 2015 - 15:41

    Mama :

    Hoi lieve schat , wat leuk om weer n verslag van je te lezen ! Je geniet met volle teugen en dat vonden wij fantastisch ! We wachten vol spanning op het volgende verslag ! Pas goed op jezelf en n dikke knuffel Pama hvj xx

  • 04 Maart 2015 - 19:12

    Tante Meerie:

    Hallo Carlijn, wat een verslag! Naast het quality leventje toch ook nog werken, wat is het leven toch hard. Ben toch erg benieuwd wat je juiste stage opdracht inhoudt. Probeer je bucket list af te werken en maak je geen zorgen over je spaarrekening. Binnenkort hebben wij een etentje met je ouders, dan zal ik jullie pa beleefd doch zeer dringend verzoeken je spaarrekening aan te vullen. Maar een ding, je kunt verliefd worden op het land zoveel je wilt, maar je komt maar gewoon weer naar huis hoor. Want als je echt straal verliefd wordt op dat land en je daar gaat blijven, zal ik al mijn snipperdagen op moeten gaan nemen om naar jou toe te komen en zal mijn spaarrekening leeg zijn EN DIE VULT JULLIE PA NIET AAN!!!!!! Carlijn geniet met volle teugen van alles, maar doe voorzichtig, liefs Ome Dré en Tante Meerie.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Carlijn

Going worldwide !!!!

Actief sinds 03 Sept. 2010
Verslag gelezen: 196
Totaal aantal bezoekers 9050

Voorgaande reizen:

29 Januari 2015 - 18 Augustus 2015

Going DOWN UNDER!!

28 Oktober 2012 - 24 Mei 2013

7 maanden Spaans studeren in Barcelona.

01 September 2010 - 28 Februari 2011

Mijn eerste reis

Landen bezocht: