Stage keuze, & FIRST DAYS DOWN UNDER - Reisverslag uit Canberra, Australië van Carlijn Geluk - WaarBenJij.nu Stage keuze, & FIRST DAYS DOWN UNDER - Reisverslag uit Canberra, Australië van Carlijn Geluk - WaarBenJij.nu

Stage keuze, & FIRST DAYS DOWN UNDER

Blijf op de hoogte en volg Carlijn

03 Februari 2015 | Australië, Canberra

G'DAY MATE!!!


Nou guys, ik beloof bij deze dat ik het deze keer niet bij maar 1 reisverslagje houd!!

Dus, daar zit ik dan aan de ANDERE KANT VAN DE WERELD!! Wie had dat gedacht ? Mijn avontuurtjes worden steeds groter en uitdagender en ik kan het zelf nog niet helemaal geloven!

Afgelopen september hebben alle beginnende tweede jaars studenten te horen gekregen dat we in februari al op onze buitenland stage moesten ipv in Juni. Ik was me ervan bewust dat deze stage er aan zat te komen maar hij kwam toch wel heel snel ! We hadden slechts een paar maanden om alles voor te bereiden, te solliciteren en een visum te regelen.

Eigenlijk wist ik september nog niet precies waar ik heen wilde, ik dacht aan Aruba of Spanje, Spanje zodat ik mijn Spaans kon bijhouden en Aruba omdat ik eerder al een fantastische tijd heb gehad op Curacao.. Maar toen, Ik had een gesprek met mijn coach over Australië en het begon langzamerhand te kriebelen... langzaam liet ik thuis vallen dat ik aan Australië dacht voor mijn 6 maanden lange stage... Mijn ouders dachten vast dat ik niet door zou zetten en ze pestte me eigenlijk alleen maar met het verhaal dat ik dan levend opgegeten zou worden door haaien. Er gingen een paar weken overheen en langzamerhand kwamen er stage offers online, niets waarvan ik dacht, dat is nou echt iets voor mij, tot dat ik de vacature bij Australian Sports Commission zag... Het woord Sports trok mij sowieso al aan omdat ik de laatste tijd weer veel bezig ben met sport maar de vacature zelf ook, laat ik eerst heel kort uitleggen wat AIS doet, AIS is een sport instituut wat onder de overheid valt, Sport is heel belangrijk in Australië en de AIS creëert sport programma's voor atleten, ze worden hier getraind of kunnen hier een beurs krijgen. In het kort, AIS wilt er voor zorgen dat meer Australiërs op hoog niveau sporten en dat er daadwerkelijk resultaten worden geboekt op internationaal niveau. Ik loop dus de hele dag tussen ''High performance atletes'' zoals ze het hier noemen.

Dus, mijn eerste sollicitatie brief ging er uit... na een paar dagen ontving ik al een email dat ik was geselecteerd voor een skype interview, een paar dagen daarna zat ik om 7 uur s ochtends voor mijn laptopje in mijn nette pakkie, hartstikke zenuwachtig omdat dit mijn eerste sollicitatie gesprek was via skype. Zodra ze belde en ik zei dat ik ze graag een hand had willen geven maar dat dat een beetje moeilijk ging met die afstand er tussen, was het ijs eigenlijk al gebroken. Het gesprek ging super goed en het was zelfs best gezellig. De managers aan de andere kant van de lijn kwamen allemaal uit de hotel industrie, ik ook, dus dat schepte eigenlijk al een band. Ik had een goed gevoel over het gesprek maar moest nog even afwachten, binnen een paar dagen zou ik het weten, maar niets was minder waar, die zelfde middag werd ik nog gebeld door school dat ik was uitgekozen voor de stage!! Ik sprong zo ongeveer een gat in de lucht van blijdschap.

Toen kon ik beginnen met het aanvragen van mijn visa, wat veel stress heeft veroorzaakt, ten eerste wilde ze alles weten, waar ik de afgelopen 10 jaar op vakantie ben geweest bijvoorbeeld, zoals je je wel kan bedenken kon ik dat niet geheel naar waarheid invullen aangezien ik het zelf niet eens meer weet. De visa procedure zou 2 tot 3 maanden duren. Aangezien we 2 weken te laat waren met aanvragen was het nog afwachten of ik daadwerkelijk 2 februari kon beginnen, maar gelukkig, een week voor vertrek ontving ik mijn visum en kon ik eindelijk een ticket boeken!

Ik ben niet geheel alleen gekomen, een meisje uit mijn klas is aangenomen op een andere functie in het bedrijf, dus we konden samen reizen!

Ik ben afgelopen donderdag om 10.30 vertrokken en ik kwam de dag erna, vrijdag 29 januari aan om 22.00, best een lange vlucht kun je wel stellen. Maar eigenlijk viel het allemaal nog best wel mee, ik heb grotendeels geslapen en veel gegeten, de mensen van Singapore airlines dachten vast dat we uitgehongerd waren. We begonnen in de ochtend met diner, daarna krijgen we ontbijt en daarna lunch... ja ja makes sense right?


We hadden een korte tussenstop in Singapore en met kort bedoel ik KRAP, we hadden precies 1 uur om over te stappen. Nou denk je, dat is wel genoeg, maar het vliegveld van Singapore is GROOT. Het heeft ons 2 verschillende treintjes gekost en heel wat meters om bij de goeie gate te komen, eenmaal in het vliegtuig kon ik weer opgelucht adem halen. Toen we aankwamen in Sydney werd ik meteen helemaal blij, de mensen waren zo lief en behulpzaam en het weer was fantastisch, dus nog 1 uurtje naar Canberra ! Met een mini vliegtuigje nog een klein stukkie naar Canberra waar we werden opgehaald door iemand van de organisatie.

Eenmaal aangekomen in de Residences ( Campus van AIS) zijn we gelijk naar onze kamer gegaan. Ik heb alles nog uitgepakt en overal foto's opgehangen, zodat jullie toch een beetje dichtbij me zijn <3

Did I lose you already? Sorry mijn verhaaltje wordt iets langer dan gepland... maar ik heb zoveel te vertellen !!!

Die zaterdag zijn we gelijk naar het centrum gegaan, en ik kan je zeggen, ik zal een extra koffer nodig hebben aan het einde om alle nieuwe spullen mee terug te nemen... woeps.... Super leuk winkelcentrum en een gezellige stad met leuke terrasjes.. we hebben gelijk een Australische simkaart gekocht met internet, always stay connected right.... We hebben nog een terrasje gedaan en zijn toen terug gegaan naar de campus, waar we ook hebben gegeten in de Dining hall, we mogen hier namelijk 3 keer per dag GEZOND eten, er staat zelfs bij hoeveel calorieren, energy, proteïnen er in het eten zit... je voelt hem al aankomen, ik kom helemaal fit terug jongens!!


De dag daarna wilde we naar het park wat op ongeveer 15 minuten loopafstand zou zijn van de campus, aangezien we verdwaalde en uiteindelijk maar naar een andere park zijn gegaan heeft het ons een uur gekost, we hebben die dag 10 km gelopen, maar het was het waard. Zodra ik het park met het meer zag werd ik vrolijk, er waren allemaal Australiërs met hele families en groepen vrienden aan het barbecuen, ik kreeg de smaak al te pakken en had het liefst gelijk aangeschoven, in plaats daarvan heb ik mijn schoentjes maar gewoon uitgedaan en een beetje gezond, ook lekker.

Dus de dag erop was mijn eerste stage dag
De meeste collega's had ik al ontmoet en iedereen was zo lief en open dus ik was niet echt heel zenuwachtig.

De komende zes maanden ga ik stage lopen Bij de Residentie, Veel atleten en sport teams verblijven hier ook en die verblijven in de Residences. De eerste paar weken zal ik stage lopen bij de front desk, aangezien ik al veel ervaring heb met front desk vind ik dit niet echt heel uitdagend, maar ik moet weten hoe ze op operationeel level werken voordat ik mijn Bedrijfs Opdracht kan uitvoeren, we meoten namelijk voor een onderzoeksproject doen, wat het een stuk interessanter maakt, daarover later meer!

Vandaag was een leuke dag, ik heb een tour gekregen door het park, en jeezzzzz, wat is het groot !! ik denk dat het wel even duurt voordat ik hier niet meer verdwaal, tijdens deze tour besefte ik hoe bijzonder het is dat ik onderdeel ben van zo'n organisatie met zo'n bijzonder initiatief. Er is hier al heel wat geschiednies geschreven en veel records zijn verbroken! De jongen die mij de tour gaf is zelf atleet en je zag de passie in zijn uitdrukking toen hij over AIS praatte.


Ik kom net terug van mijn eerste work out in de super grote gym en het was weer heerlijk, even langzaam opbouwen maar ik ben van plan om 4 keer in de week te sporten, aangezien ik ook gebruik mag maken van het wedstrijd zwembad komt dat wel goed... hierbij zijn jullie allemaal getuigen en als ik het hier niet doe, waar wel ??


Verder, ik ben van plan veel te gaan reizen en veel van Australie te zien!!! ik hou jullie op de hoogte, als jullie het leuk vinden mijn verhaaltjes te volgen kan je je email adres invullen en ontvang je een mailtje wanneer ik weer een reisverslag upload...

ik heb het gevoel dat ik nog maar de helft heb verteld maar het verslag is wel lang genoeg dacht ik zo, lief dat jullie de tijd hebben genomen dit belachelijke lange verslag te lezen en tot horens.



Heel veel liefs from down underrrrrrr!!!

  • 03 Februari 2015 - 10:18

    Teen:

    Lieve Lijn,

    T gaat je goed daar down under lees ik wel.
    Wat schrijf je geweldig. Je wordt gewoon meegenomen in je verhaal. Ik visualiseer alles :-)
    Jouw verslagen kunnen mij niet lang genoeg zijn.

    Suc6 en veel plezier natuurlijk met werken daar. Ik weet zeker dat jij dit kan. Ze hebben er goed aan gedaan om mijn nichie aan te nemen.

    Dikke kus van teen.xxxx

  • 03 Februari 2015 - 10:37

    Mama:

    lieve Carlijn ,

    Wat zijn we trots op jou , dat je deze uitdaging bent aangegaan ! We wensen je n hele fijne tijd daar en dat je maar veel ervaring op mag doen ! We zullen je erg missen , maar dat is het allemaal waard !

  • 03 Februari 2015 - 10:42

    Papa:

    Lieve Carlijn
    Ik heb net je eerste verslag gelezen
    Ik heb er van genoten en hoop dat er nog vele volgen

    Liefs
    Papa

  • 03 Februari 2015 - 10:55

    Richelle:

    Schat wat een heerlijk verhaal en wat schrijf je ontzettend leuk!!
    Ik hoor je enthousiaste stem dit al helemaal vertellen allemaaal haha

    Ik ga zeker al je andere verhalen volgen, ben echt super benieuwd hoe je de rest van de tijd daar gaat beleven! Maak er wat moois van en geniet ervan!

    Dikke kus ♥️

  • 03 Februari 2015 - 11:18

    Chris:

    Reisverslagje volgens mij hebben wij een andere gedachte bij " verslagje "

    Maar heeel leuk om te lezen dat jij het zo ontzettend naar je zin! En nu uitkijken naar de volgende

    Xx chris

  • 03 Februari 2015 - 12:39

    Hèlen:

    Heey Carlijn, fijn om te lezen dat het je zo goed bevalt, ik kijk uit naar je volgende verslag, was erg leuk om te lezen, veel plezier daar, groetjes Hèlen

  • 03 Februari 2015 - 15:39

    Renske:

    Hey Carlijn,

    Een berichtje uit een hoek die je misschien niet helemaal verwacht.
    Via facebook kwam ik op je site uit.

    Je kunt blijkbaar erg goed schrijven want ik ben tot de laatste zin op je pagina gebleven.
    Geniet ervan daar down under en ik ga je zeker volgen!

    Liefs Renske xx

  • 03 Februari 2015 - 22:20

    Marleen:

    Ziet er allemaal top uit Carlijn!
    Leuk om je te kunnen volgen in je belevenissen down under.
    Heel veel plezier en succes!

    Xxx

  • 04 Februari 2015 - 00:48

    Sis:

    Sisss, kei leuk je verhaaltje. En deze keer wel echt blijven schrijven he.
    En nog een paar leuke fotokess ☺️

    LOVE YOU ❤️

  • 02 Maart 2015 - 14:08

    Tante Meerie:

    Hallo Carlijn, ik heb zo juist je allereerste verslag gelezen, altijd bij het begin beginnen.
    Wat goed van je dat je deze stap hebt gezet, Dré en ik zijn helemaal trots op je.
    Wat een belevenis voor je, geniet ervan, de tijd is zo om.
    Ben razend nieuwsgierig naar je volgende verslag, maar dat bewaar ik voor morgen.
    Liefs van Ome Dré en Tante Meerie.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Carlijn

Going worldwide !!!!

Actief sinds 03 Sept. 2010
Verslag gelezen: 277
Totaal aantal bezoekers 9052

Voorgaande reizen:

29 Januari 2015 - 18 Augustus 2015

Going DOWN UNDER!!

28 Oktober 2012 - 24 Mei 2013

7 maanden Spaans studeren in Barcelona.

01 September 2010 - 28 Februari 2011

Mijn eerste reis

Landen bezocht: